آمازون

20سال بعد از فروش اینترنتی کتاب، Amazon اولین فروشگاه کتاب‌فروشی فیزیکی خود را افتتاح می‌کند.
روز سه‌شنبه‌ی گذشته بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا فروشگاه Amazon Books را در مرکز خرید University Village سیاتل، شهر زادگاه‌ش بازگشایی کرد.
آمازون بیش از 6000 عنوان کتاب که براساس نقدها و اطلاعات فروش سایت Amazon.com طبقه‌بندی شده، را در این فروشگاه عرضه خواهد کرد، قیمت کتاب‌ها با قیمت وب‌سایت برابر است.

ریچارد مولت، رییس انجمن ناشران، این طرح غافلگیرکننده را نشان درخواست بالای کتاب‌های چاپی دانست.
او گفت: «این میزان درخواست در واقع رای به کتاب‌های فیزیکی و فروشگاه فیزیکی کتاب است. مغازه‌های کتاب در سال‌های گذشته با خطر از بین رفتن مواجه بوده‌اند، اما حتی Amazon هم به مزایای تجربه‌ی تورق کتاب پی برده است.»
مولت می‌گوید اگر این فروشگاه بیرون از سیاتل و به صورت فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسعه یابد، موفقیت بزرگی در پی خواهد داشت.
او اضافه می‌کند: «اگر Amazon فروشگاه کتاب خود را در شهرهای مختلف آمریکا توسعه دهد و به انگلستان نفوذ کند و از این طریق فضاهای بیش‌تری را به کتاب اختصاص دهد اتفاق خوبی خواهد افتاد.»

مولت می‌گوید Amazon می‌خواست روش Apple را دنبال کند. Apple در سراسر دنیا مغازه‌هایی را برای فروش تکنولوژی باز کرده است و البته از این محل‌های فیزکی برای تقویت برند خود استفاده می‌کند.
Amazon با تعبیه‌ی کمدها و نقاط تحویل فیزیکی که مشتریان می‌توانند برای تحویل سفارش خود به آن مراجعه کنند و هم‌چنین کیوسک‌هایی برای خرید گجت‌هایی مثل Kindle، خیلی آرام به خرده فروشی فیزکی روی آورده است. Amazon Books اولین باری است که این خرده‌فروشی یک مغازه‌ی سنتی تمام و کمال به راه انداخته است.
فروشگاه شامل طبقه‌ای از پرفروش‌های Amazon.com و طبقه‌ی دیگری با رتبه‌ی 4.8 به بالا است، نظرات مردم کنار هر کتاب وجود دارد.

جنیفر کست، نایب رییس Amazon Books، می‌گوید: «برای این‌که کتاب‌ها هنگام تورق اطلاعات بیش‌تری دراختیارتان قرار دهد، جلد کتاب رو به بیرون قرار دارد و زیر هرکدام یک کارت مخصوص نظرات با رتبه‌دهی مشتریان سایت وجود دارد. خواندن نظرها و ارزیابی عشاق کتاب Amazon.com کمک زیادی به پیدا کردن کتاب مورد نظرتان می‌کند.»
او اضافه می‌کند: «ما تجربه‌ی بیست سال فروش آن‌لاین را به کار برده‌ایم تا بتوانیم مزیت‌های فروش آف‌لاین و آن‌لاین را با هم یکپارچه کنیم.»
افتتاح این فروشگاه یک ماه بعد از امتناع Waterstores، فروشگاه زنجیره‌ای کتاب انگلیسی، از فروش Kindle رخ داد. جیمز دانت، مدیر عامل این فروشگاه زنجیره‌ای کتاب ، گفت این کتاب‌خوان را از بیش‌تر 280 شعبه‌ی این برند حذف کرده است زیرا تقریبا هیچ فروشی ندارند.» Waterstones جای Kindle را با کتاب‌های چاپی پر کرده است.
بعد از یک دهه رکود فروش کتاب‌های فیزیکی- که Waterstones را به ورطه‌ی سقوط کشاند- بزرگان این صنعت معتقدند که این اتفاق حیات دوباره‌ای به کتاب‌های چاپی خواهد داد.
البته مشتریان می‌توانند محصولات دیجیتالی Amazon یعنی Fire Tablet و Kindle را در فروشگاه سیاتل امتحان کنند.

نیل ساندرز در آژانس تحلیل خرده‌فروشی کن‌لامینو می‌گوید: « کم‌رنگ شدن مرزهای بین تجارت آن‌لاین و آف‌لاین، تجربه‌ی فروشگاه فیزیکی Amazon را توجیه می‌کند.
این مساله زمانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که بدانیم بعضی از خرده‌فروشان آمریکایی مانند Walmart، تلاش بسیار زیادی دارند تا وارد فضای دیجیتال شوند و از فروشگاه‌های موجود خود فقط برای تحویل و انبار محصولات استفاده می‌کنند.
همین امر یک مزیت استراتژیک برای آن‌ها است و غول آن‌لاین باید در مقابل آن از خود دفاع کند. با توجه به این مساله اقدام Amazon قابل توجیه است.
فروشگاه مذکور از نظر تبلیغاتی هم واجد اهمیت است زیرا هم یک رویکرد ابتکاری در بازاریابی است و هم می‌تواند به محلی برای انبار و جمع‌آوری محصولات تبدیل شود.»

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جدیدترین مطالب

 

درباره ما

ما در " سرچشمه هنر" مصمم هستیم با بهره مندی از تفکر، خلاقیت و هنر و با رعایت اصول انسانی انصاف، صداقت، امانتداری و تعهد و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح اقتصادی دو جانبه، یاریگر شما در انجام پروژه های تبلیغاتی باشیم.

برخی از مشتریان

 

اطلاعات تماس

آدرس : آدرس خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، خیابان بیستم، پلاک 2، واحد 1
تلفن تماس:    88939577      و     88936184   
تلفن همراه:  09123016430
نمابر : 89789603           تلگرام: 09030396673